Min syn på Träning

Jag vill först säga att jag endast är en glad motionär som inte är speciellt vältränad,  men jag ska bli, i år. Haha det säjer man ju varje år i januari, men i år kanske det stämmer

Jag har tränat en del i mitt liv men p g a min sjukdom så har jag aldrig kunnat träna direkt hårt, och ofta fått avbryta precis när jag kommit igång. Men nu känner jag att det egentligen borde fungera. Kroppen fungerar bättre nu än när jag var 20. Jag har som mål att komma iväg två till tre gånger per vecka.

Två dagar i gymmet där jag fokuserar på stora muskelgrupper mage, chins, dips, rodd, bänk mm och några isolerade övningar. Jag avslutar med en halv timme på Crosstrainern (en typ av löpmaskin med bågar som man drar i som stavar). På denna kör jag tung intervall med riktigt tungt motstånd till tempofylld musik som är bra att träna till.

Förutom två pass i gymmet ska jag försöka få in ett gruppträningspass, föredrar  Box och Body-pump. Vi har inte  Les-Milles GRIT  på mitt gym vilket är synd. Läste om detta för ett tag sedan på Pulstagning.se det verkar intressant och lite i min smak.

 

Väl mött på Min träningsdagbok

 Fredrik.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: