Divers Night Björkvik 5/11-2016

7 Nov

Har inte kunnat dyka speciellt mycket denna hösten men i Lördags blev äntligen höstens första nattdyk av. Presis som förra året var det helt okej sikt, jag skulle gissa på 4-7m. Björkvik har dagtid ganska livlös sandbotten, som lever upp nattetid med mängder av fisk räkor och kantnålar. Botten topografin är lätt sluttande och är därför en populär utbildningsplatts. I år var det snöstorm på divers night så det var betydligt behagligare i vattnet än på land. Efter dyket som var 42 min med maxdjup på 18m så grillade vi korv och alla var ivriga att berätta om sina upplevelser, visa fotografier, mm. Innan vi skulle i vattnet när alla frös så vi huttrade så undrade i alla fall jag vad jag håller på med en Lördagkväll som denna, värför står jag här och fryser när familjen sitter hemma i soffan och tittar på film, men detta är ju mitt Lördagsmys, det som jag älskar mest av allt. Och nu är jag lycklig. Tyvärr misslyckades jag med videofilmandet pga ovana. Men en liten videosnutt och några bilder som min kompis Pavel tog kan jag bjuda på.  

https://quik.gopro.com/v/kz7kfPG8HC/

Kommentera

