Lite om min träning just nu.

9 Dec

Okej nu skriver vi lite träning igen, det var länge sedan jag uppdaterade men jag har faktiskt varit igång hela tiden förutom 3 månader förra vintern p.g.a ett ryggskott, det blev också vila Oktober-November p.g.a stukad fot, vilade fram till tunnelloppet som jag ändå genomförde då jag övertagit en startplats av en kompis som inte ville springa. Trotts min skadebenägenhet så har jag redan satt upp ett par tuffa (för mig iallafall) mål för framtiden.

Träningsmål 2015 springa 100 mil och genomföra en halvmara terräng. Det är målet sedan får vi se om jag får vara frisk så kanske det blir något mer kul.

Det viktiga för mig kommer inte vara att springa extremt snabbt på precis alla pass. Det viktiga är att man genomför löppasset, att man kommer ut i naturen och får flåsa lite . Veckan kommer att delas in såhär tisdag 5 km,  Torsdag 5 km,  Söndag 10 km.

Alla löppass kommer loggas på Garmin Connect. förutom när det är omöjligt att springa p.g.a kyla eller skada då kommer jag köra 1 timme /500Kcal Crosstrainer eller roddmaskin istället det får då räknas.

Om jag lyckas med detta så ska jag belöna mig själv med något fint.

Jag hoppas även att jag isåfall har en bra grund för att genomföra ett riktigt Marathonlopp  42 km 2016 (Symboliskt jag fyller 42 år då) Utomlands vore kul.

Kommentera

