Från K2 till K0

10 Mar

Jag har ju som bekant ätit lågkolhydratkost  sedan år våren 2011, det var också då jag senast var hos tandläkaren. På den tiden var det väldigt hög budget för vård av tänder

(pga  galopperande  karies). Tandläkaren statistiska riskbedömning då var K2 =betydande risk för karies. 

I dag inga hål och K0= liten till minimal risk och liten teknisk risk pga djupa lagningar. Annars mycket fina tänder, dessa ord har jag aldrig förr hört hos en tandläkare. Vad bra det känns att jag satsat mina pengar på bra mat istället tandlagningar. Nu måste jag dock fortsätta där jag slutade år 2011. Sedan är jag klar med lagningar för evigt hoppas  jag. 

 Fredrik. 

Kommentera

