Kroppsligt förfall

29 Okt

Nu är snart allt som jag hade tränat upp under vår och sommar borta.

Om man inte kan använda magen så är det svårt att träna, känns ju dumt att bara köra armar, fast även då påverkas ju magmusklerna lite.

Jag har i alla fall sökt hjälp och fått remiss till Ortoped hoppas han kan hitta vad som gått sönder.

Nu får jag knapra min reumatiker medicin, den funkar så att jag kan sköta mitt arbete men om jag slutar jag så blir jag väldigt handikappad, detta sätter ner humöret mycket. 

Alpin säsongen närmar sig  snabbt, hur jag ska klara att åka utför i vinter blir ett mysterium fast större under har ju skett.

Måste bli frisk fort nu .

Att må bra på alla plan är oerhört viktigt. Drömmen att få genomföra ett Tjur-rus med bra tid finns fortfarande.

Jag har lärt mig en dyr läxa att träna smart är I framtiden prio ett för att minimera skaderisk och då får det ta lite längre tid att bygga upp styrka och kondition.

Jag ser ändå fram emot att en dag se hur bra form jag kan komma .Löpning var ju faktiskt kul, jag saknar det som fn.

/Fredrik

 

 

Kommentera

