Fina provsvar

21 Okt

Hej. I dag fick jag provsvaren av min läkare som väntat hade jag fin fördelning på blodfetterna lite förhöjd sänka som kanske kan förklaras av mina skador samt en överansträngd fingerled. Hb något lågt men påväg uppåt .Märkligt hur lite siffror på ett papper kan säga hur man mår. Om bara magen och höftböjaren kunde sluta göra så ont så skulle jag må bra psykiskt också. Reumatologen klämde lite men ville att jag skulle söka på vårdcentralen om det inte blir bättre snart.

Som ni ser så är eventuell rikfaktor för mig låg .P/Tot delat med P/HDL =riskfaktor. P tot =5,9 delat med P/HDL 1,9 = Riskfaktor 3

Riskfaktor ska  vara under 6. Under 5 är OK och under 4 är ”utmärkt”

Här nedan är labbsvaret efter 2,5 år med lchf och MBC-kaffe.

Se även denna forumtråd om Kolesterol Klicka HÄR

image

Ett svar to “Fina provsvar”

  1. Gäst 21 oktober, 2013 den 19:03 #

    Tack, va bra, alltid intressant att se vad andra har för värden.

Kommentera

