Walk Over

30 Sep

Hej . Tyvärr så smärtar höftböjaren kraftigt till och från, och idag kände jag även av ichias, troligtvis har jag blivit inflammerad igen.
Jag vet inte om det kanske är löjligt att dra kost paralleler men faktum är att jag faktiskt inte skötte mig jättebra i helgen, jag var ensam .
Det blev syndande med både öl ( dock low carb märke)och Omega-6 rika jordnötter hela 500 gr blev det:-( .
Att höftböjaren smärtar är väl inte så konstigt då jag pajade den på löpband i sommras. Men bäckenleden som ger ichias symptomen har jag inte känt av sedan år 2012 på sommaren, att jag känner av den nu kan vara tillfälligheter, en naturlig följd av öl och jordnötter eller ny överansträngning till följd av (upptagning av båt ensam) .Eller kanske en kombo av allt .?
Hur som hellst så känns mitt deltagande i Tjurruset till helgen inte som någon högoddsare , jag som jag sett fram emot så himla mycket att få springa i lera…Och vara bra utan kolhydrater.

Nåväl slut på självömkan om jag inte kan deltaga så får jag gå till gymmet i vinter. Sedan sattsa på  nästa år och hoppas att man blivit ett år klokare;-) .
Ps Jag har varit inne på läderloppet och tittat .Det såg kul ut . Cyckel, kanot och löpning på två manna lag tjej och kille som ett mini triathlon, funderar på att anmäla   oss om det finns platser kvar, loppet går i Juni. Fast vad gör jag om min skada inte blir bra ? En walk over till klarar jag inte.
Men så tänker jag att om jag kan ta mig runt så blir det ju inte walk over, bara en dålig tid och kanske skada resten av året är det värt det? Jag vet inte.
Vi får se./Fredrik

Kommentera

