Lunch på kalori

24 Sep

I dag var jag på kungshallen för att äta lunch, såg att restaurangen kalori hade LCHF-tallrik. Här kommer det intessanta Lax, qinoua blandad sallad, ägg och avokado .Jag bestämde mig snabbt för en sådan fast utan qinouan. Tjejen som tog emot beställningen frågade snabbt om jag ville ha ris, pasta eller potatis i stället:-D . Nedan följer konversationen..—-
-Nej det är ju inte direkt LCHF alternativ ,men om du har lite fet sås eller dressing så kan jag ta det.
-Nej det har vi inte, våra dressingar är yoghurt baserade och innehåller 0,5% fett.
-då tar jag hellre utan ,det blir bra så.
-Okej .

Vart vill jag komma med detta inlägg ? Det vet jag inte men jag tycker det är lite synd att man bara kastar upp en LCHF meny och sedan har noll koll .
Lax salladen eller vad man kan kalla kreationen var iallafall fräch och god även utan sås.

4 svar to “Lunch på kalori”

  1. Gäst 25 september, 2013 den 09:35 #

    Det var dåligt. Bra att du tog diskussionen. qinoua är väl ett sätt att fylla ut. Det är inte så ofta jag äter på restaurang, men häromdagen gjorde jag det. På en Årets-kock-restaurang! Någon LCHF benämnd rätt fanns inte, men jag tog en kycklingrätt, stekt kycklingfilé med grönsaker och rödlök. Kycklingfilén var ganska torr, det var en delad filé så det skulle se lite mer ut än vad det var. Dessutom var filén inte varm. Det var en ganska stor oval tallrik, så maten var ganska utspridd. Såg rätt mycket ut trots att det inte var särskilt mycket. Rätten var dyr som lunchrätt, 135 kr. Vad kostar en kycklingfilé i affären, 15 kr kanske. Grönsakerna som hörde till var av en försumbar kostnad. På en Årets-kock-restaurang hade jag förväntat mig bättre. Vad kostade din lunchrätt?

    • Fredrik Kornberg 25 september, 2013 den 10:13 #

      Det löjliga är att de hade mage att ta fullt betalt 150 kr..

  2. Caspar 24 september, 2013 den 23:08 #

    Känns ganska typiskt för ställen som försöker vinna några gäster med något de inte har koll på alls.. Lät som om du iaf fick en GI/Paleo lunch.

Kommentera

