Den långa vägen

26 Aug

Hej alla.
Oj, nu var det var länge sedan som jag skrev något här. Sommaren har varit lång och minst sagt stökig med djupa svackor och en del positiva händelser. Jag fick bland annat äran att vara hundvakt i två veckor åt en jättemysig riesenschnauzervalp.
Vägen mot något som kan likna toppform är verkligen jättelång. Under sommaren tränade jag löpning ca två gånger/vecka. 5 km Tabata och någon enstaka 10 km runda.
I början av Augusti överansträngde jag höftböjaren under ett pass på löpband så nu har jag vilat i tre veckor. En naprapat har masserat och givit mig akupunktur så nu är jag snart på benen igen. Jag ska testa en lugn 5 km runda och se hur det känns senare i veckan.
När det gäller tabatan så var det kul så länge det varade men det får vänta tills jag blivit starkare. Man kan inte börja som relativt otränad och sedan växla till 100 direkt.
Det var orutinerat och dumt. Nu får det bli längre intervaller på mellan 2 och 4 min och explosiviteten får jag träna i gym. Ambitionen för en godkänd tid på Tjurruset får nog sänkas p g a min olycksaliga höftböjare.
När det är tävling är det bara 110 procent som gäller så vi får se om det blir bra eller dålig tid när jag kommer i mål.
Oj nu är det romanvarning igen .Vi hörs snart.:-)

Kommentera

