Ingen vila denna sommar.

18 Jun

Hej igen. Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu. Tiden går för fort just nu och datorn har därför fått vila. När det gäller träningen inför Tjurruset så känner jag  att jag fått en del flyt nu. Jag är nog i skrivande stund i mitt livs bästa form fysiskt dock är det en bit kvar konditionsmässigt. Jag har fått in en rutin med  morgon jogg då jag springer 5-6 km 2 gånger/vecka på morgonen detta innan familjen vaknat . Jag sprang även 12 km häromdagen med några vänner, allt kändes bra, det var min första mil sedan Midnattsloppet 2001.

Min plan var att jag skulle springa 1 mil under 53 minuter vid midsommar. Det borde absolut inte vara några problem att klara detta, så länge det inte är för hemsk terräng. Testet kommer nog att ske på midsommardagen.

Den första september är mitt mål att ligga stabilt under 50 min i kuperad terräng. För att få upp konditionen ska jag köra intervall på min morgon jogg, upplägget är att börja lugnt  första 2,5 km sedan köra tuff intervall på tillbakavägen.

När det gäller kosten så fyller jag numera på med lite extra animaliska proteiner i form av ägg,  kött eller fisk efter träning ,oftast ägg. Detta gör jag även vid löpträningen. Även om jag är fettdriven så har jag en liten oro att kroppen ska börja tugga av muskelproteinet när inget mer glukos finns att hämta. Nu har jag för mig att detta ej ska kunna hända på en fettdriven individ, att kroppen på en fettdriven väljer att spjälka fettsyror till energi åt musklerna. Jjag tycker ändå att det känns rätt att ta något proteinrikt efter träning, naturligt protein före dyra pulver gäller för mig.

Oj nu blev det lite snillen spekulerar över det hela.  

 

Vi hörs snart…/Fredrik

Kommentera

