Ömfotingen uppdatterar…

10 Apr

Just nu går träningen sisådär det blir inte många tillfällen som det går att åka iväg någonstans, så man får ta de chanser som dyker upp. Jag skadade en tå i mitten av mars och den gör fortfarande mycket ont, att springa är just nu uteslutet. Men cross-trainer maskinen funkar och hederliga vikter går  ju att lyfta, det gäller bara att få tid. Det känns frustrerande och lite stressande att jag tappat så mycket kondition när jag ska göra bra tid på Tjur-ruset i oktober. Men det är väl bara att bita ihop och försöka träna och äta så bra som möjligt.

Förresten så har jag läst ut boken nu ”Istället för doping” av Frank Nilsson. Jag tyckte den tog upp många intressanta saker som jag ska anamma i min egen träning. Jag tyckte boken var bra och rekommenderar den varmt, jag vet att en del kallat den psuedo vetenskap och liknande men jag tror att det mesta är riktig vetenskap och att frank har rätt där han spekulerar, detta tror jag av samma anledning som jag tror på LCHF som kost-modell (jag mår bättre i praktiken). Och Franks förklaringar låter även för mig logiska även om de kan ses som okonventionella av de som läser vanlig träningslitteratur.

Till helgen blir det datorfritt (ingen internet) Så nästa inlägg blir nog i nästa vecka. Då ska jag titta på five-fingers barfotaskor.Vi får väl se om min tå är mindre svullen då så jag kan prova.

Väl mött Fredrik

Kommentera

