Mot Toppform 2013

10 Feb

gratis-gym-ikon-hantel-traning_60-1516

 

 

 

 

I dag blev det ett Body-pump pass, det var första gången på flera år jag kör ett sådant pass.Ville dock ej räcka upp armarna när instruktören frågade om det var någon som var där för första gången. Det blev till att titta lite vad dom andra tog för vikter och sånt.

Passet flöt på fint, jag hade bestämt mig för att inte fega ur på vikterna det blev dock ett par övningar där jag hade kunnat lägga på mer vikt. men i stort känns det OK vilket jag garanterat kommer att få sota för i morgon.

Jag sitter nu 3 timmar senare och skrivet detta och är fortfarande mööör.

Problemet med Body-pump är att komma ihåg vad man körde på förra gången så att man kan öka.

Jag  körde idag på dessa vikter (om jag kommer ihåg rätt…)

Uppvärmning 10 kg

Ben 12 kg

Rygg 10 kg

Bröst 7,5 kg ”Lite fegt”

Treceps 7,5 ”Lite fegt”

Biceps 10 kg

Axlar2x2,5 +10 kg vid frivändningarna ”lite för mycket”

Vi får se hur det är med träningsvärken i veckan som kommer, jag får väl satsa på att göra så gått jag kan på tisdag,  men förväntar mig inga Hjältedåd..

 

Kommentera

