Expressen i dag. 18 knep att rädda hjärtat

9 Feb

image

De dom enligt hur jag tolkar artikeln skriver är att man ska välja naturliga råvaror och skippa skräpmat men jag tror tyvärr ej att gemene man tolkar det så.

Till exempel så skriver dom ordagrant att korv och bacon innehåller härdat fett som ger åderförkalkning .

Om jag inte har missförstått allt… så är det ju väldig skillnad på naturliga transfetter som finns i det mättade köttet naturligt, och de industriellt framställda härdade vegetabiliska transfetterna från Tex: palmolja.

Jag vet ej om bacon är världens bästa kött men jag tycker att det är synd att skrämma folk utan belägg, vad det gäller korv så kan det nog stämma i alla fall om man syftar på sämre kvaliteer

I och för sig skriver dom också att chips och kakor innehåller mättat fett och det kan man väl hålla med om att det fettet förmodligen är av ytterst tveksam kvalité, ofta solrosolja.

Ett svar to “Expressen i dag. 18 knep att rädda hjärtat”

  1. Emma 9 februari, 2013 den 23:15 #

    Hehe, du valde typsnittet för detta inlägg i sann kvällspressens anda…

Kommentera

