Mot Toppform 2013

7 Feb

Tjena i bland känner man att man behöver ha något i magen innan träning, i dag kom jag inte iväg förrän vid 18,30 tiden det fick bli en liten burk kokosmjölk, det är precis lagom.

I dag blev det i stort samma pass som i tisdags men jag ökade lite på det mesta, och det blev inga missöden.

Middag fick jag vid hemkomst vid 21,00.

En iaktagelse vid träning på lågkolhydratkost är att man visst kan bli trött men man återhämtar sig snabbt, och man blir aldrig trött så att man blir seg i huvudet, mentalt allert hela tiden och pigg igen lagom till nästa övning.

Mjölksyran bränner inte på samma sätt, det är mer som att man bara blir trött i muskeln. Vid träning på Skräpmat var man slut när glukagenet i muskeln var slut, och mjölksyran kunde vara riktigt jobbig.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: