Mot Toppform 2013

5 Feb

Toppform 2013 börjar i dag, egentligen smygstartade jag förra veckan men det gills inte, kollade bara status på hur tungt jag ska köra på övningar,  inställningar på stolar mm.

I dag var det spännande dag i gymmet efter att ha fibblat med blå tands lurarna och lyckats spelat ”Love in Siberia” för hela gymmet. Fick jag till slut ljud i lurarna och kunde börja värma upp.

Sedan körde jag så tungt jag kunde, började med mage: tung boll, flutter kicks, scissors, crunches  .

Dips:  12 +8+6

Chins:  8+6+4

Bröst:Lutande bänkpress 85kg. 7+4+1

Därefter kondition på Arc trainern (en form av löpmaskin med stänger som man drar i som stavar), mycket motstånd och hög lutning, körde 20 min i dag.  Det behövs inte mer om man har Iron Maiden i lurarna det blir sjukt tempo speciellt Fear of the dark var skön att träna till, den går liksom upp och ner i tempo (lite intervall). Efter ca 20 min när Run to the hills gick  i lurarna jag var jag i någon form av trans. När jag öppnade ögonen, vet ej hur länge jag blundat, var det mörkt i rummet  men maskinen fungerade. Tänkte att det är väl någon som kommit åt strömbrytaren och körde vidare, men det var det inte för efter en stund fick vi sluta. Det var strömavbrott, men jag var ändå klar.

I dag kändes det ok.  Flåset är dock inte okej men det kommer…

Nästa uppdatering av Mot toppform 2013 kommer på Torsdag

Kommentera

